Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 12 april 2010

Vår på väg

Nu har det varit mycket klematis skriverier. Måste bara få säga den glädjande nyheten att alla verkar ha klarat vintern(klematisarna alltså). Tack för att ni hållit ut. Är bara sååå bra att ha informationen vad jag har i min trädgård och hur jag skall sköta det någonstans.
Nu skall jag liva upp er med lite annat.

Ser att jag fått några nya följare, välkomna alla gamla och nya följare. Glad för att ni vill dela en bit av min vardag.
Vill dela med mig om sånt som jag tycker om, varför skall bara jag må bra av det.
Delad glädje, dubbel glädje, eller hur var det nu.
Tack alla ni som läser, gläder mig.
Och tack alla ni som orkar lämna en liten eller stor kommentar.

Gläder mig mycket.(Första tusenskönan som barna plockat för detta år.)

Helgen har gått i trädgårdens tecken. Krattat min sommaräng så nya fina blommor kan titta upp.
Stöttat upp mina fruktträd det av dom som ej min sekatör hittat och knipsat av. Lika rädd var gång att jag tagit livet av dom stackars träden. Skulle nog behöva gå en beskäringskurs...
Vill att grenarna börjar så långt upp att jag kan gå under trädet. Inte små krav här inte..

Fåglarna har fått sig ett bad. (Indra skrattduvan på bild)

(Snövit färdig badad. Vår duva av okänd ras)

Katten Loui tycker att de är ena riktiga läckerbitar. Tyvärr för kung Loui är han tvungen att vara ute när det är bad på gång...

Var ute på cykeltur med barna på lördagen är sonens tur att börja lära sig cykla med tvåhjuling nu.
Såg dessa fina djur, titta en av dom små kalvarna är grå. Hade ingen aning om att de kunde vara det. Tyvärr hade jag fel objektiv med till kameran så bilden blev ej så där bra.

Visst är det härligt när det börjar bli vår. Denna bild påminner mig när jag var liten och tittade på när isen gick i bäcken med en kompis. Var så häftigt på våren när vattnet strömmade så fort, tyckte jag då.

En annan som njuter av våren i barnens koja är Loui the king. Vänta du till sommaren, när klematisen klänger utanpå "väggarna".

Detta träd var väl ändå för stort att klättra upp längs. Håll dig till körsbärsträdet du Loui.

Mina buxbom har nog ej fått så mycket kärlek som de skulle behöva. Har ej täckt dom som jag borde nu på våren. Som ni ser har de ändrat färg....

Har vågat flyttat ut de första sådderna i den oisolerade glasverandan. Hoppas jag ej tar kål på de små stackars liven.

Ett litet hej till maken som möter våren i Paris.
Ha en fin dag alla goa/Gela

10 kommentarer:

Margot sa...

Visst är det härligt nu när det börjar bli varmt på dagarna! Man vill vara ute så mycket det bara går!
Så vackra fåglar du har, jättefina!
Kung Loui är ju bara så härlig, han ser ut att vara rätt så stor!!
Ha det bra / Margot

Inger sa...

Vilken fin katt du har!
Ha det gott!

Rantamor sa...

Härliga foton du delar med dig. Tänk att du har så vårligt och framför allt snöfritt.
Ser alldeles underbart ut.
Njuter bara jag ser dina foton.

Ha fortsatt gott.

Lilla My sa...

Det var fina djurfoton men forstod jag rätta att det ni har duvor? det är inte skogens fåglar alltså, tyckte dom såg för vita ut för det :) Highland kossor dom gillar jag brukar säga åt gubben att en sån ko kunde gå här i hagen också men han tycker det räcker med dom djuren vi har (två hästar, två katter och en sköldpadda).
HÄrligt när våren börjar komma hitåt också
Kram Lotta

AnnA sa...

Hej Gela!
Underbar vårkänsla du delar med dig, och vilka duvor!
Våra kattor är också glada över våren, och vår gamla Liza är ute och gnuggar päls med rosenbuskarna, medan vår kattpojke springer ut och in och ut och in...
Ha en skön vecka!
hälsn
AnnA

Camilla (Rantis) sa...

Ja, visste e det underbart att se att våren är på väg....
Jag var ju till stugan
http://medsand.blogspot.com/
i helgen och fick se en blåsippa,
då visste jag att våren är här!
Å det är så mycket jag vill göra i min stugam i min trädgård....
har så mycket idéer i huvvet och mer får man ju när man läser å ser dina blogg foton!!

Ha en fortsatt skön tisdag!!

Annika Christensen sa...

Men du så härligt att se alla dessa vårteckan och vårglädje!
Älskar duvan, katten och kossan.
Ja och så tusenskönan och
lika bra att skriva allt.
Ha det gott
Annika

Unknown sa...

Tack för underbara bilder! Våren är sannerligen en gåva...
Ha det gott,
Charlotta

Mia sa...

Vi får bara tacka och ta emot, varma härliga vårdagar, och clematisinformationen satt jag också pris på.
Lycka till med kalajset :)

Mia sa...

läste i ett av dina tidigare inlägg för länge sedan om Nelly moser. har planterat min vid min trädstubbe(kolla på min huvudbild)tror du att den kan klättra där , behöver den något mer att klänga sig fast vid eller funkar det med bara stubben?
Mvh Mia

Elegant Rose - Diagonal Resize 2