Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 19 juli 2011

Stickad barnklänning, sommarlov, favoritblommor.

Cybersyföreningstisdag.
Nu är det ju sommarlov på riktigt så passar på att sitta med mitt handarbete vid poolen när jag tröttnat på att bada,
barna är lite uthålligare än jag.
Visst är det härligt med sommar,
nu har även maken semester
så nu spikas och byggs det för fullt....
För mig är det mest utprovning av olika nya recept som gäller,
vad tycker kära familjen om och vad inte, förutom då hamburgare kötbullar och makaroner...
Jag kan ju erkänna sådär på rak arm att det ej alltid blir så lyckat,
denna gång grillade jag egengjorda grönsaksbiffar på HÄR odlade grönisar.
Blev väl sisådär, de fick nog för lite kärlek.
Men är ju bra för viktminskningen inget fett tillagt här inte
och om det inte är så där supergott - så man föräter sig så - går man ju ner i vikt...
Ja där fick ni ett litet viktminskningstips, gör mindre god mat....



Annars så försöker jag komma på olika sätt att göra självbevattning till mina tomater inne i torn och veranda.
Ja hittills har jag väl lyckats sisådär, en flaska tömdes nästan med det samma men nu har jag några flaskor som det verkar gå lite bättre med.
Har ni några tips så hör av er!!


Liten närbild av klänningen som är på gång till minstingen.
Hon har valt färgerna själv.
(Pelargon)
Vilken morgon det var i morse, nyregnat, vindstilla och underbart foto väder.

Min för eviga favoritros just nu Gavnö.
MMM
Önskar er en fin kväll njut nu av sommaren se det lilla i det stora.
/Gela

8 kommentarer:

maria sa...

Ska bli kul att se klänningen när den är färdig!! Nyfiken på vad för mönster du använder med.

Lena/isklockan sa...

Vad kul att testa så mycket nya recept av dina egna odlingar.

Klänningen blir jag riktigt nyfiken på. När äldsta dottern var liten så stickade jag en åt henne som blev så söt, tyckte jag iallafall. :-)) Rosa / ceris och vit .
Kram

Johanna Stålros sa...

Hihihi vilket bra viktminskningstips;) Kram Johanna

FarmorMormorA sa...

Nyfiken blir man ju på klänningen.

Anonym sa...

Livet är för kort för att inte äta gott. Har själv gått ner över 10 kilo på tre månader. Det enda som grämer mig är att jag inte gav detta en chans tidigare. Läs in dig på länkarna nedan. Ha en underbar dag. Mvh Slottsfrun
http://www.kostdoktorn.se/

Anonym sa...

http://www.annahallen.se/vand_pa_tanken

http://sverigesfetaste.wordpress.com/2011/07/12/508/

http://www.kostvagen.se/

http://vittbegar.blogspot.com/

//Slottsfrun

Maja sa...

Hej!

Oj vilka vackra färger du stickar klänningen med! Ska bli väldigt spännande att se den i sin helhet sedan!

Hälsningar från Maja

Susie på Stjärnarve... sa...

...vad skönt det såg ut med pool! Det är nått jag alltid önskat mig, men där sätter gubben ner foten. Han säger nämligen att det blir han som får sköta den, och det har han ingen lust med!
OK, han har nog lite rätt där.....

Elegant Rose - Diagonal Resize 2