Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 10 juli 2012

Virkad gardin till tornet.

Som jag sökte senaste vecka,
 jag ville hitta ett mönster till virkade gardiner som tar upp rutorna i våra fönster på tornet och glasverandan.
Jag letade och letade googlade febrilt på virkade gardiner men ingenstans hittade jag de rätta rutorna.

Men visste att jag någon gång sett sådana,
och vips så var de där,
min farmors virkade gardiner som jag fick av henne för många många år sedan,
precis det jag sökte.
Så nu håller jag på och virkar liknande gardiner kommer att bli ett evighetsprojekt för tornet är ju rätt stort. 
Har ni annars sett att rosen `Hybrida´har börjat blomma här hos mig.
Sååå härligt, där under skall jag minsann sitta och virka imorgon om vädret tillåter.

Jag vill ju inte att gardinerna är för `stora´för vill ej att de ska täcka för fönstren,
bara liksom finnas där.
Jag vill ju se de färgade rutorna även när gardinerna är uppe,
få se om jag får till det.
Går det bra så är det ju bara till att virka vidare,
 finns ju rum både i övre och nedre tornet .

Ja och sen har vi ju verandan med,
ja sysslolös lär jag inte bli=).

För mera inspiration till handarbetsprojekt gå in till
 Maja med bloggen Husmorsskolan.

Lev väl alla ha en fin tisdagkväll/Gela

5 kommentarer:

Vardag och flärd sa...

Den rosen är ljuvlig! Ja, du har att göra om du ka virka till ditt fina torn men det är ju ett arbete som du kan ta till när du kopplar av i soffan under mörka kvällar.
Ha det fint!
Kram Eva

Eva Linnea sa...

Vilken kåk ni har!
Det där tornet, den där verandan .... jag säger bara det ... WOW. Gardinerna kommer att bli toppen. Vintersyssla HELA vintern.
Kram från Eva Linnea

Anonym sa...

Heja!
Vilka fina gardiner du hittat, kommer att passa fint.
Hoppas att vi ses nåt i sommar!
Kramar från ett underbart Gotland. Marie J

Hannele på Hisingen sa...

Vilket mysigt torn, flitig du är.

Susannesblogg sa...

Jag blev hel frälst i ert hus med det fina tornet. gardinen är helt i min smak. Men det är ett stort arbete att virka en hel gardin. Jag blev även förtjust i den virkade ampel som du hade i ett av fönsterna. har du virkat den själv? Har du mönster på den?

Elegant Rose - Diagonal Resize 2