Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

torsdag 17 februari 2011

Gelas äppelmuffins med eget äppelmos.

Läckra äppelmuffins med äppelmos.




75 gram smör

2 st ägg

1,5 dl socker

2 dl mjöl

1,5-2 tsk bakpulver

1,5 dl äppelmos

1 st äpple

1 tsk kanel



Gör så här
1. Vispa ägg och socker pösigt.
2. Smält smöret, låt svalna lite, blanda i smeten.
3. Blanda bakpulvret med vetemjölet, blanda sen i det i smeten
4. Blanda i äppelmoset.
5. Skiva ett tvättat äpple. Dofta kanel över skivorna.
6. Lägg smeten i muffins formar och tryck ner äppelbitarna



Grädda i 200 grader i ca 10 min.



Går snabbt att göra, barnen älskar dom, de kan vara med och baka, kan det bli bättre?!



Lycka till!/Gela

12 kommentarer:

Puumuli sa...

Det borde vara förbjudet att visa bilder som de här...

Kram
Sari från Puumuli

Puumuli sa...

Åh, så härlig du är!!! Jag tror att jag faktiskt behöver både tortyr och viktminskning...

Kram
Sari från Puumuli

Ann-Mari sa...

Ser läckert ut! Särskilt med äppelbiten som "segel" :-)

Snäckskalsdalen. sa...

Har kopierat av receptet (OK hoppas jag) och skrivit ut det och skall baka snarast. Jag har äpplemos som jag gjort men inte använt ännu.
Och muffins är så gott.
Men vad är det för en förskräcklig liten krokodil som håller på att krypa upp på plåten? Urrrk.
Agneta kram

Steekjes en Stygn sa...

Mums! men jag behöver banta lite.
Jag ska inte baka dem (idag.)
Kram
Anje

C. Tvillingmamma sa...

hmmhmm...är det en lite krokodil som försöker småsmaka på muffinsarna minsann? Dessa ska jag testa,aldrig provat med mos i innan! :)

KRAM

LindaLunda sa...

Faaaaaaaaaarligt!

Anonym sa...

Oj, ser farligt goda ut! Måste testa i morgon till fredagsfikat!

Kram Eva-Mari

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Mmmm, vad gott! nu blev jag sugen på att baka. Har ju äpplen hemma, och så kan man slänga i lite kanel.

Ha en härlig dag!

susanne sa...

oj va det ser gott ut!
har inte bakat på många år, men idag tog jag faktiskt fram min 'bakbok' och imorgon blir det en sats junttalimpor =)
sötbröd är det ingen ide att baka eftersom ingen äter det i vårt, men scones, semlor och limpor går åt =)
ha de bra
susanne

Unknown sa...

Tack för receptet :-) Ska genast sätta barn & barnbarn på att fixa det imorgon...hihi ;*)

Klokegård - Designa ditt Liv! sa...

Nu har jag bakat. Hade inget äppelmos så jag tog grovrivet äpple istället och så hade jag kanel i smeten. Väntar nu på att de ska svalna.

Ha en härlig helg!

Elegant Rose - Diagonal Resize 2