Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

måndag 3 oktober 2011

Kantarellsmörgås á la LCHF

Tack vare mitt besök till Laila häromdagen fick jag avnjuta denna underbara smörgås.
Äntligen lärde jag mig plocka svamp.
Här ligger kantarellerna smörstekta på LCHF knäckebrödet vars recept ni hittar här.
Bregott emellan och mums!!!
Såååå gott!!
Smörstekte kantarellerna i smör i ca. 10 minuter.
Klart.
Tänk jag hittade kantareller
Ja även trattkantareller hittades,
min yngsta dotter på 4 år,har svampögon.
Härligt vad hon ser dom i skogen bland mossa och kvistar.
Vi hade en jätte trevlig tur ute i skogen.
Som ni ser på bilden ovan så har jag ej de rätta svampredskapen men det går bra ändå.
MUMS.
Vikten då, jo nog har den gått ner lite mer, men hojtar till när det är minus 1 kg.
Ha en fin fin måndag/Gela



7 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Gudars vad gott!!! Kram Johanna

Inger sa...

Kantareller är så vansinnigt gott:)
Kram

Nette Cecilia sa...

så du kör med bokstavsdiet du med ,borde nog börja jag också meeen ,det finns alltid ett men ,gott ser det ut ,kram Nette

Sabelhagens Olivlund sa...

Mmmm vilken god kantarellmacka!
Grattis till viktminskningen.
Kram Maria

Odlarlust sa...

Vad då de rätta svampredskapen? De där duger väl alldeles utmärkt :-) Jag har själv rensat så där 25 liter svamp bara med brödpensel. Fötterna nyper jag av med händerna och så borst borst, sedan är det klart.
Varför gå och lägga pengar på något nytt när man redan har som duger.
Ja, gott ser det oneklingen ut!

Ha en bra dag!

/Anna

Mari sa...

Härligt =) hitta ni mera. Ledig i dag, så nu ska jag och Shaggy söka lyckan i skogen... vi får se om jag hittar några =)
Kram på dig

Susie på Stjärnarve... sa...

Skönt att vi inte gillar svamp, det ser så jobbigt ut att först plocka dom i flera timmar...och sen rensa lika länge!
Fast smörstekta kantareller kan man ju äta i alla fall, vilket inte kan sägas om alla svampar precis.

Elegant Rose - Diagonal Resize 2