Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 14 februari 2012

Underbar kladdkaka på vändagen.

Vill önska er alla en riktigt fin vändag med ett härligt gott recept på kladdkaka.
 Den är helt underbar speciellt med vispad grädde och hemgjord jordgubbs sylt till eller varför ej hallon eller körsbärssylt. Ta det ni tycker om.

Gelas kladdkaka
Det här behöver du:

150g smör
2 ägg
3 dl socker
1 1/2 dl vetemjöl
1 msk vaniljsocker
3 msk kakao
Så här gör du:
*Vispa ägg och socker pösigt.
*Rör ner de övriga ingredienserna.
*Rör även ner det avsvalnade smälta smöret.
*Smörj en form med löstagbart botten bröa.
*Grädda ca 25 min i 175 grader.Kakan är då lite kladdig inuti som den skall vara.

Lycka till.

Sen är det ju också syföreningstisdag och mitt bidrag är dotterns virkade mobilfodral som hon blev jätte glad åt.

Gick väldigt snabbt att göra och var väldigt lätt. Vill ni ha mönstret så säg till.
Här hittar ni flera intressanta inlägg för syföreningen.

Ha en riktigt fin vändag/Gela

12 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilken kaka, här ska mumsas ser jag! Jag borde göra något att ta med i morgon då vi skall inspektera ett nytt hus som yngre vänner till oss köpt. Kanske det får bli en dylik kaka!
Jaaa, jag tar gärna emot beskrivningen till fodralet, jag har ett så sjavigt och fult och har funderat på att virka mig ett men har inte klart för mig var jag ska börja och det här såg så fint ut.
Hur gick det med din fina Drops kofta, du vet den brun-beiga? Drog du upp den?
Agneta kam

Snäckskalsdalen. sa...

Glömde, mail adressen: aggie.true@telia.com

Nette Cecilia sa...

vändagskram ,nette

Mari sa...

mmmmm... VILL smaka =) Finns det kvar en bit på torsdag?
En nos puss kommer tillbaka till Akilez från Shaggy =)
Och en STOR kram till dig på alla hjärtans dag.

Millan sa...

En fin alla hjärtans dag till dig!
Kram

Ranunkel i rabatten sa...

Wow, ser gott ut. Men finast är nog fodralet ändå.

Annika Christensen sa...

Tack för recept ser gott ut!
Wow ett sådant fodral skulle jag vilja ha. Mönster är ingen ide för mig för jag kan ändå inte virka.
Jo förresten kanske.. mm hur var det nu? Det är sticka som inte är min grej.
ha en skön kväll
Annika

Vardag och flärd sa...

Just den kakan bakade min dotter i tid och otid när hon bodde hemma, den är en njutning!
Du får gärna lägga ut mönstret, mobilfodral är ju en perfekt liten present!
Alla Hjärtans dagskramar till dig!
Eva

Tant Otteskrufv sa...

Jag älskade bilden på din stjälpreda som rör i smeten!!! Hoppas du haft en fin vändag:)

Lantis tantiz sa...

Åhhhh läcker kaka, det receptet ska jag ge sonen. Han är "ansvarig" för godsakerna nu.
Hoppaas ni haft en härlig alla hjärtans dag!!!!!kistannu

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken god kaka ni bakat! Snyggt fodral också.
Önskar en mysig Alla hjärtans kväll.
Kram Maria

Leena sa...

Mobilfodralen blev jättefin!! :-)/ Leena
http://virkadesaker.bloggagratis.se

Elegant Rose - Diagonal Resize 2