Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

tisdag 18 september 2012

Syförening, belgarutställning, Jag har blivit kär=)

Syföreningstisdag, tänk vad dagarna går fort när man har roligt=) Det är lite tråkigt att hålla på med ett sådant långt projekt som jag håller på med att virka gardiner för det gör ju att jag inte har så mycket nytt att visa.
Men ibland får jag ju (leido), blir less och måste hitta på nåt snabbt emellan.
Just nu hänger det i luften att virka yttrekrukor av återvunnet material till krukorna jag tar in med övervintrande blommor....
 vi får se.
Det borde ju gå fort....
Det är ju bara till att klippa till tyg och sätta igång...
Men riktigt just nu känner jag för att göra som kung Loui här ovan vår Ragdoll han vet hur man ska njuta han...
Och vet ni jag blev nästan kär i helgen,
 
 sorry maken...
 
men det var en fyrbent liten en som vann mitt hjärta.
 Men den har redan ett hem så jag får titta såhär på avstånd...
Roligt att se vad det ska bli av den lilla killen, söt är han!
Jo vi var på utställning i helgen och min kära voffselofs
 Akillez
 placerade sig som bästa hane och glad var jag för det!!!
 
Halvsyrran slog honom i ringen men hon är såååå fin så det är helt OK.
 
 
Och när jag inte gör sånt så tittar jag på trädgårdsprogram
 
Och när ni tittat på allt detta så kika in till
för att se vad alla vi syföreningsmedlemmar håller på med=)
Då var den kvällen fixad=)
Kram Gela

6 kommentarer:

Borgmästaren sa...

Håller med om att långa projekt kan vara träliga just för att det inte händer så mycket spektakulärt. Var ändå kul se dina bilder. Blir fint!!

Black Iris sa...

Men jösses, vilket evighetsprojekt du håller på med. Otroligt fint kommer det i alla fall att bli.
Förstår verkligen att du blev kär i den snyggingen..

Kram maidi

Lantloppan sa...

Det blir fantastiskt fint med gardinen, vilket tålamod du måste ha :-)
/Liv

Bea sa...

Oj, där hade jag tröttnat för längesen med så tidskrävande handarbete. Tyvärr har jag kommit i fas med - det skall gå fort handarbete :)
Fint blir det med spetsen i alla fall- beundransvärt!
Ha det gott /bea

Gunilla sa...

Virkningen har jag lagt på hyllan det är flera år sedan jag gjorde det.

Vilka fina hundar och jag förstår att du blev kär. Vad är det för ras?.

Ha det gott

Ann-Mari sa...

Spetsen du virkar är jättefin!
Och voffsingarna...mmmm, fast Ragdollen är ju närmast mitt hjärta ;-)

Elegant Rose - Diagonal Resize 2