Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

onsdag 6 april 2011

Köksträdgården håller på att ta form.

Ännu en ny skiss, men nu är det så köksträdgården kommer att bli. Blir ofta så när jag gör något arbetet växer fram under tiden jag gör det. Men alltid bra att ha en grundskiss att börja med och rundeln kring trädet är i alla fall den samma. Vi har sparat de gamla fasadbrädorna sen vi byggde om huset. Passar bra att göra odlingsbäddar av dom nu. Har funderat att måla utsidorna med linoljefärg sen, Engelskt rött. Samma som vi har på fönstren i huset. Ja vi får se vad det blir. Men är en hel del jobb kvar som ni ser och myyyyycket jord skall köras. Men tror det blir bra sen.
Denna going förgyller min dag i övre verandan.

Lite uppstudsig sådär.

Sänder ett litet hej till maken i Tyskland.

Ha en riktigt fin kväll/Gela


14 kommentarer:

Bea sa...

Oj, oj, vilken fin plan för köksträdgården du gjort och resultat blir säkert fint när all jord är på plats.
Kram /bea

Anette sa...

Kommer att bli superfint! Men som sagt - mycket jobb är det :-) Även om roliga jobb inte är lika jobbiga......./Anette

Puumuli sa...

Vad fint du har gjort där! Det kommer att vara supertrevligt med odling i låda!

Ha en bra kväll!

Kram
Sari från Puumuli

Steekjes en Stygn sa...

Det kommer att bli jättefint. Bara lite jobb kvar.Men sånt är roligt så det gör inte så mycket.
ha det fint.
Anje

AnnCharlotte sa...

Helt klart värt lite slit...eller mycket rättare sagt....
Ha det bra ;)

Marina sa...

Kul att se något växa fram från noll.

Lycka till!

Berit sa...

Den kommer att bli jättefin!
Ha en underbar dag!!

Sabina sa...

Blir så inspiread av dig och dina skisser =) så jag har tagit lite papper från sonen och skissat lite, riktigt rolig! Hoppas att allt är bra hos er!
Kram Sabina

Snäckskalsdalen. sa...

Det är lite roligt med dina skisser, jag gör också så där ibland, men sedan, i vekrligheten händer det ofta att jag gör tvärs om, men det gör inget, en uppfattning om det hela får man i alla fall.
Blommar är förunderlig!
Agneta kram

C. Tvillingmamma sa...

antastisk prakt, härligt att se hur du skapar!

Mari sa...

OJ,OJ,OJ vad du kommer ha mycket som växer hemma hos dig i sommar =) (du är galen hihi) du har ju alla andra platser oxå... Sååå härligt att se =)

Unknown sa...

det kommer att bli en bra köksträdgård och så mycket enklare att sköta när det man odlar är i lådor!
kram
susanne

Malin - I min trädgård sa...

Det ser ju fantastiskt ut Gela! Vilket projekt! Vad fint med rudneln... ger ju verkligen liv åt hela köksträdgården, åtminstone när jag ser slutresultatett framför mig :-).

Jag ska erkänna en sak... Varje kväll innan jag somnar ligger jag och tänker på dina korgar som du fyllt med lysande tagetes, härligt slingrande gurka och vacker kål. Haha! Jag blev verkligen så inspirerad! Så jag kan inte låta bli att kväll efter kväll drömma om min egen korg, som mer eller mindre är ett måste nu.

Stort tack för all inspiration Gela!

Gela sa...

Hoppas att det lykas re du ritat och skrivigt hoppas att det verkligen verkligen funkar önskar Nathalie.

Elegant Rose - Diagonal Resize 2