Etiketter

Trädgård Blommig fredag Recept Syförening Tomater Hund Köksträdgård Nya lärdomar Virkning Traditioner tomatprovning husbygge Hus och trädgård Turf Värt att se Höns Våra djur Övrigt Byggnadsvård fönster Klimat och miljö byggnadsvård Fåglar LCHF recept. Rosor Stickat Klematis Mina rosor Morot Vårtecken Julblommor Katt Miljövänliga tips kål trädgårdsmässa viktminskning Gästinlägg Hos mig 2011 Våra duvor Fäboda gurka morotsprovning Fototriss Squash kålrabbi Korgodling Natur Pumpa Utflykt Vedspis Byggnadsvård vedspis Gelas tips Gurkprovning damm trädgård duvor vår Bröd Chili Helgglädje Härodlat recept Jul Sallad Saturday Show Off Trädgårdstips bladkaktus tips Award Byggnadsvård papptak Golv Julmat Majs Perenner i Gelas trädgård Recept tomater Resor Rödbetor Symaskin Tävling brysselkål grönkål kanin tulpaner Ettåriga blommor Hos mig 2012 Hönshus Lök Mangold Snickarglädje damm hem och villa kyckling recept mat på vedspis rödkål vaktel Hos mig 2013 Kålrabbi recept Lillajul Månad för månad hos mig Paprika Planteringsskyltar broccoli danskläder fiskar liljor linolje målning musik sömnad ved vitkål Äpple Akleja Avenbok Barnrum Björnbärshallon Blek taggborre Bokrecension Fruktträd Fuchsia Gryta Gräs Halloween Haverrot Hos mig 2016 Januari göromål Jordgubbar Krusbär Känguruäpple Köttfärs recept Lerjord Limfärg Livets irrvägar Nässlor Päron Påsk Recept drycker Rotfrukts recept Sandhamn Skrattduva Undulat Svartrot Tomatodling på friland Torn Vävning badrum blomkål byggnadsvård lada cherimoya clivia efterrät faverolle höns fisk foto gamla hus hörnjärn kaktus krukväxter körsbär lamm recept macro melon plommon soppa såpbubblor tazetter tro hopp och kärlek tryckkitt trädgårds video trädgårdsgång vaktelbur vaktelskötsel Äggkläckare

fredag 27 januari 2012

Husets förvandling.

Dagens tema i blommig fredag är förvandlingar.
Hos oss är nog den största förvandlingen huset.
Här i bilden under ser ni det gamla huset och lite av trädgården.
Juni 2006
Jag är glad att jag kunde behålla rabatten framför även under bygget.
För jag loooovar det har behövts lite trädgårdsterapi under denna resa.
Nov 2006 samma månad som beräknad förlossning, och ja vi bodde här under....gamla skorstenen.
Vi gjorde avtal med ett byggföretag att de skulle bygga upp huset enligt konstens alla regler.
Men si sådär en bit in i bygget så stack dom. Ägaren gick sen i personlig konkurs så det var inte mycket att göra åt.
Januari 2007
Bara att spotta i nävarna och fortsätta själv. Men när det ser ut såhär man har en nyfödd och två små att ta hand om, då är det nog bra med trädgårdsterapi.
Och sen att ha slutbilden inom sig hur det kommer att bli...
Maj 2007
Man fick ju göra det bästa av det här sover lillan mitt i allt bland nytvättade kläder ute.
 Ser lite annorlunda ut här idag.
Juli 2007

Sonen tycker det är kul att få vara med och bygga måttstickan i högsta hugg.
För att inte tala om alla härliga sandhögar att leka i som fanns.
Sept. 2009
Dottern hjälper till med att shellackera kvistarna i sitt kommande rum.
SÅ här ser det ut idag, vi är ännu inte riktigt klara med förvandlingen men vi är på god väg!!!
Bilden ovan från torntaket som håller på att få isolering och pärlspont.
För flera bidrag gå in till Katarina med bloggen
Ha en fin fredag/Gela

27 kommentarer:

Lotta sa...

Ja, här kan man verkligen snacka om förvandling, såå kul att få se!
Ha ne fin helg.
/Lotta

Puumuli sa...

Jag som trodde att ert hus altid har varit så där romantiskt gammaldags... Jag lyfter på hatten, jag skulle aldrig klara av en sådan förvandling!

Ha en fin helg!

Kram
Sari från Puumuli

Leena sa...

Wow! Det är ju inte samma hus längre! Så superfint ni har gjort, och även om det säkert var jobbigt ibland så är det ju gott att veta att man klarade av det själv! Med så fantastiskt fint resultat!
Ha en skön helg! /Leena

Snäckskalsdalen. sa...

Fullständig förvandling, det är inte sant vilket arbete och vilken energi och idérikedom som ligger bakom ett av de vackraste husen nånsin! Helt fantastiskt!
Agneta kram

Gunilla sa...

Vilken otrolig förvandling.
Jag trodde att ni hade köpt huset som det ser ut nu och bara fixat till.

OTROLIGT jag kan inte få in att det är så omgjort. Ni har ju en fantastisk arbetsvilja och fina ideer.

SNYGGT.FÖRVANDLING PÅ HÖG NIVÅ.

Ha en fin helg
Gunilla

Unknown sa...

Denna förvandling är helt fantastisk! Ni är otroliga och vi, som också renoverat en hel del, är såååå imponerade av ert mästerverk till hus:)
Kram!

Vardag och flärd sa...

Ja, ert hus har verkligen förvandlats - och även trädgården! Ni har gjort ett jättejobb och är enormt duktiga!
Ha en fin fredag!
Kram Eva

Med fingrarna i (j)orden sa...

Vilket fantastiskt jobb ni har gjort och vilken uthållighet. För barnen var det säkert mest ett äventyr!
Ha en skön helg,
Eva

Susie på Stjärnarve... sa...

Beundrar verkligen att ni orkade - och att äktenskapet höll!
TREVLIG HELG
Susie

Berit sa...

ÅÅÅ men vilket enormt arbete ni gjort! Snyggt blev det! Mycket snygg förvandling!Hoppas ni kunde gå skadelösa genom att eran byggherre gick i konkurs.
Ha en alldeles underbar dag!!

Ann-Mari sa...

Fantastisk förvandling! Och vilken bedrift att bo mitt i det :)
Älskar fönstren där uppe - så vackra!
kram
Ann-Mari

Lena/isklockan sa...

Det var en riktig förvandling. Så snyggt .....och personligt.

Kram

Fröken Dill sa...

Kul, du har ett helt fantastiskt hus. Så vackert och inspirerande! Nu bor jag i lägenhet (min kille vill absolut inte flytta till hus) men jag har haft ett gammalt hus tidigare och minns vilket jobbigt men härligt projekt det är.

Sabelhagens Olivlund sa...

Vilken sagolik förvandling! Helt otroligt snyggt det blev.
Älskar dina fönster. Vilka kämpar ni är som stod ut och tog tag i det och byggde klart själva!
Ha en skön fredag.
Kram Maria

Carol sa...

Wonderful! Your home is beautiful Gela! How great for children to grow through the process. To learn how a house is built. Enjoy the weekend. Kram Carol

Margot sa...

Vilken fantastisk förvandling, svårt att tro att det är samma hus! Ni är otroligt duktiga!
Ha en fin helg!
Kram

Lisa sa...

Ja vilken resa :-) Och vilken fantastisk förvandling. Nästan som man ser i arga snickaren-programmen där i början. Men oj så fint det blev. Och jag säger som Carol, vad bra för barnen att ha fått vara med om det här. Ha en fin helg, i lugnare tempo nu hoppas jag :-)
Lisa/Lisas trädgård

AnnCharlotte sa...

Wow....man har svårt att fatta att det är samma hus.....
Vilket jobb.
Ha det bra)

Suss o Kai sa...

Beundrar din styrka att få det så vackert som det blivit :) kan de va lite finsk sisu som ligger bakom det? Kram Suss

Lotta sa...

Vilken förvandling!! :o)

Katarina sa...

Otroligt! Vilken ork och tålamod ni måste ha - och vilket sinne för vacker byggnadskonst. Imponerande!

Mias Trädgård sa...

OJ! Det kan man verkligen kalla förvandling! Och fy vilken pärs det måste varit - en riktig byggfälla! Vad fint det blev till slut ändå! Grattis! Ha en riktigt skön helg! :) Mia

Annica Vi tre & trädgård sa...

Håller med alla inlagda kommentarer!
Imponerande vackert! Gillar fönsterna och helheten!
Önskar er lycka i ert fina hus!
Annica - Vi tre & trädgård

Cika sa...

Ja, verkligen en förvandling! Ni har byggt ett jättefint hus! Jag skulle också ha trott att det var ett gammalt, renoverat hus : )
Trevlig helg!
/Cika

Emelie sa...

Det var en riktig förvandling! Inte illa! Jag skulle också vilja bo i ett sånt hus :)
Ha d fint! :)

IreneL sa...

Wow...vilken imponerande förvandling!Så ni har fått jobbat men åhh så fint det blivit!
Ha en skön helg!

Anette sa...

En fantastisk förvandling. Jobbigt förstås när man är mitt i det. Vi byggde ett nytt hus och flyttade in med 2 små innan allt var färdigt. Alla möbler och grejor fick ställas i ett rum och så fick vi göra ett rum i taget. Dessutom var trädgården i kaos. Enorm sandlåda på framsidan och helg igenväxt och snårig på baksidan. Men det gick det med! /Anette

Elegant Rose - Diagonal Resize 2